יום ראשון, 12 במרץ 2017

פורים שמח...

בס"ד




ברוכים תהיו בבואכם מבקרי בלוג מקסימים...
הרשו לי לספר לכם על ספר חדש שפגשתי זה עתה ושמו "פּוּרִים שָׂמֵחַ! עִם זוֹרוֹ, נְסִיכָה וְלֵיצָן..."מאת ענת מנדל יוסף

אז אמנם פורים אוטוטו מאחורינו ובכל אופן אני בוחרת
לספר לכם עליו כעת מאחר וחג פורים, האהוב כל כך על ילדים, הוא הזדמנות נפלאה לשוחח על חגיגה של זהויות, לברר מי אנחנו ומה היינו רוצים להיות, להרשות לעצמנו ולילדינו להגשים משאלות בלי לתייג מראש מה מתאים לבנים או לבנות.
ורק שתדעו שענת מנדל, עיתונאית ובלוגרית שעוסקת בניהול ואוהבת ספרות ושירה, כתבה את פורים שמח! בהשראת סיפור אמיתי מחיי משפחתה הקרובה.


"אִמָּא שֶׁל דָּנִיאֵלָה וְאָלֶכְּסַנְדְרָה שָׁאֲלָה אוֹתָן:
"לְמָה אַתֶּן רוֹצוֹת לְהִתְחַפֵּשׂ?"
וְהֵן מִיָּד עָנוּ, כְּאִלּוּ זֶה מוּבָן,
כְּאִלּוּ הֶחְלִיטוּ כְּבָר מִזְּמַן...
"זוֹרוֹ!" דָּנִיאֵלָה צָעֲקָה בְּשִׂמְחָה,
וְאָלֶכְּסַנְדְרָה קָרְאָה בִּצְחוֹק גָּדוֹל: "נְסִיכָה!"
וְאִמָּא חִיְּכָה, וְהִבְטִיחָה."





"לְדָנִיאֵלָה זֶה בִּכְלָל לֹא מְשַׁנֶּה שֶׁזּוֹרוֹ נֶחְשָׁב לְתַחְפֹּשֶׂת שֶׁל בָּנִים.
לָהּ בָּרוּר כַּשֶּׁמֶשׁ שֶׁזֹּאת הַתַּחְפֹּשֶׂת הֲכִי מֻצְלַחַת.
וּמִי בִּכְלָל קוֹבֵעַ לְמָה מִתְחַפֵּשׂ בֵּן וּלְמָה מִתְחַפֶּשֶׂת בַּת?
אֵצֶל דָּנִיאֵלָה וְאָלֶכְּסַנְדְרָה בַּבַּיִת כָּל אֶחָד בּוֹחֵר לְהִתְחַפֵּשׂ לְמָה שֶׁמִּתְחַשֵּׁק לוֹ."






הספר פּוּרִים שָׂמֵחַ!  מאת ענת מנדל יוסף (בהוצאת "אופיר ביכורים") מאפשר לנו לחגוג את כל אלה במילים ובתמונות, בשמחה ובחיוך –  ולא רק בפורים, אלא בכל ימות השנה.

פורים שמח מתאר את סיפורה של משפחה בפורים.
משפחה של אבא, אמא, שתי תאומות - דניאלה ואלכסנדרה - ואח קטן, מרטין.  שתי התאומות הדומות בכל, פרט להבדל קטן לאחת עיניים כחולות בצבע שמיים, ולשנייה כחול בצבע ים, אולם ההבדל האמתי בין שתיהן, היא שאלכסנדרה מתחפשת לנסיכה עם שמלת מלמלה ואילו דניאלה בוחרת להתחפש  לזורו הלוחם.

הסיפור מתאר את אווירת חג הפורים של כל המשפחה והחוויות שלה בפורים - סיפור המגילה, חלוקת משלוח מנות, בילוי בעדלאידע העירונית, וגם מרטין, האח הקטן,  שהתחפש לליצן, שהלך לאיבוד אך נמצא לשמחת כולם, והעייפות בסוף היום.

"בְּסוֹף הַיּוֹם, אַחֲרֵי שֶׁכְּבָר נִשְׁכְּחָה הַדְּאָגָה, אַחֲרֵי הַמְּסִבָּה בַּגַּן, וּבְתֹם הָעַדְלָיָדַע, כְּשֶׁמִּשְׁלוֹחֵי הַמָּנוֹת כְּבָר חֻסְּלוּ וְהַבֶּטֶן מְלֵאָה וּדְשֵׁנָה –הַמַּסֵּכוֹת הוּסְרוּ, הַתַּחְפּוֹשׂוֹת קֻפְּלוּ.דָּנִיאֵלָה וְאָלֶכְּסַנְדְרָה, אִמָּא וְאַבָּא וְגַם מַרְטִין הַקָּטָן, בְּבֵיתָם בְּלִי שׁוּם אִפּוּר, עֲיֵפִים אַךְ מְרֻצִּים, הִתְקַלְּחוּ וְנִכְנְסוּ לַמִּטּוֹת בְּחִיּוּךְ גָּדוֹל, לִישֹׁן וְלַחְלֹם עַל תַּחְפּוֹשׂוֹת נֶהֱדָרוֹת לְחַג הַפּוּרִים הַבָּא...יֵשׁ לָכֶם רַעֲיוֹנוֹת? 






ניתן להשיג את "פּוּרִים שָׂמֵחַ! עִם זוֹרוֹ, נְסִיכָה וְלֵיצָן..." בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il
ממליצה באהבה ומשתפת בשמחה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger