יום שני, 31 באוקטובר 2016

מזוודת החברות....יצירה עם ערך מוסף....

בס"ד












ברוכים תהיו בבואכם חברים...
במסגרת עבודתי כאשת חינוך וכאחראית על העברת תכנים חינוכים לילדי צהרון כיתה א' בבית ספר בחולון, הרשו לי לשתף אתכם ביצירה נפלאה שהכנתי עבור הילדים ושאותה הם אח"כ הכינו בעצמם...
במסגרת חודש ההיכרות שלי עם ילדי הצהרון מאוד חשוב היה לי לשוחח איתם אודות ערכי החברות ולגרום להם להיות מאוחדים וחברים מה שייתן להם תחושה של ביטחון ושל ביחד...
בראשית דבריי אבחר לציין את משמעות המושג "חברה " כפי שהוא מופיע באתר ויקיפדיה, חברה היא מונח המציין קבוצת בני אדם המאוגדת על ידי פעילות משותפת אחת לכל הפחות.
בעולם ובהיסטוריה האנושית קיימות חברות רבות, הממוינות באופנים שונים.
למעשה, כל צורת ארגון אנושית (לאום, יישוב, מקום בילוי וכו') יוצרת מפגש על בסיס כלשהו בין בני אדם, הדבר היוצר חברה מסוימת.
בכדי שניצור חברה ערכית עם שיתופיות ונתינה, עלינו להשריש כבר בגיל הצעיר מהיסוד את הערכים של נתינה, שותפות וסובלנות שהם היסודות והתשתית לחברה תקינה ובריאה.
מאחר וילדיי הצהרונית שלנו הם ילדים רכים, הנמצאים בשלב של למידה והפנמה, מצאתי לנכון כבר בחודש הראשון של הצהרון ללמד נושא זה .
הלימוד התבצע על ידי תכנים שהעברתי לילדים בשילוב הדוגמא האישית.
העברת התכנים התבצעה בעזרת עבודות יצירה, סיפורים, שירים ומשחקים.
לדוגמא כבר בשבוע הראשון, שהיה שבוע הפתיחה וההיכרות ,שיחקנו משחק שנקרא "שמש אסוציאציות".
יצרנו מזוודה שבמרכזה הכנסנו את ערך החברות ובנוסף ביקשנו מהילדים לצייד את המזוודה בערכים נלווים על פי הדוגמא הבאה:
תחילה שוחחתי עם הילדים על ערך החברות ועשינו על הלוח שמש אסוציאציות סיפרתי לילדים שייש לי מזוודה שאני צריכה למלא אותה בערכים כשלמזוודה הזו קוראים מזוודת חברות ובקשתי מהם שיגידו לי מה אומרת המילה חברות מבחינתם?
 וזה מה שהם ענו... 


התשובות היו נפלאות ובכדי שייפנימו אותם יצרנו את המזוודה עם הערכים שכל אחד יוכל לקחת לביתו... ממליצה לכם להכין אותה עם ילדיכם ולהקנות דרכה את הערכים הנכונים ליצירת חברה בריאה ומתוקנת...

והחומרים הנדרשים לצורך הכנת המזוודה:






בריסטול צבעוני בגודל A-4 
דף צבעוני/לבן בגודל A-4 
מחורר
2 מנקי מקטורות
לורדים/טושים
דפי ממו קטנים

אופן הכנת המזוודה:


ראשית יש לקפל את בריסטול ה-A-4 לשניים




ולחורר 2 חורים ברוחב המקופל


יש להשחיל מנקה מקטורות בכל צד של המזוודה




לעטר את המזוודה בצבעים וניתן גם להוסיף מדבקות



במקביל לקחת דף לבן של A-4 לקפל ל-2 ולחתוך


מכל חתיכה של דף ליצור מניפה מקיפולי נייר


ולהדביק בין 2 צידי הבריסטול



כך נוצרת מזוודה שנפתחת לרווחה


ניתן ליצור עם הפיתקיות את הערכים שנכניס למזוודה


ועכשיו כשהמזוודה שלנו ערוכה ומלאה בערכים נוכל להיות בטוחים שהילדים הבינו והפנימו אותם ושאולי כך ניצור חברה שמושתת על ערכי הכבוד השותפות והחברות...
יש לציין  שילדי הצהרון שלי הכינו את המזוודה מה שגרף התלהבות גדולה הן בקרב הילדים והן בקרב ההורים...
וזוהי תגובתה של אחת האמהות בצהרון:
היי גלית ערב טוב מה שלומך?? קודם כל אני חייבת להחמיא לך על התנהלות הצהרון אתם עושים דברים נהדרים ביתי הבינה ממזוודת החברות שחשוב מאוד לכבד ולעזור לחברים ולזולת בחיים
תגובתה ממש חיממה את ליבי ומתוכה הבנתי שאת המסר לילדים בהצלחה העברתי...
לכן לכם אני ממליצה באהבה על מזוודת החברות ובחוויית היצירה משתפת בשמחה...

תגובה 1:

Powered By Blogger