יום שלישי, 23 בפברואר 2016

שלי מהבית.... המלצה חמה, כנסו כדאי לכם...

בס"ד










חברים שלי קבלו המלצה על ספר חדש לילדים ...

"שלי מהבית!" כך הוא נקרא והוא נכתב ע"י ד"ר עיינה פרידמן – אמנית רב-תחומית ואוצרת תערוכות אמנות, אצרה בין השאר את "צללים וצלליות" במוזיאון ישראל – תערוכה שפנתה לקהל הרחב, מבוגרים וילדים כאחד.

כמעט כל אחד מאתנו יודע מנסיונו עד כמה קשה ומייסר לשמוע ולקבל סירוב, עד כמה קשה להפעיל את יכולות איפוק במצבים מעוררי קושי, וכמה חשוב לחנך את ילדינו כבר מגיל צעיר להתנהגות איפוק, סבלנות, ריסון ושליטה עצמית דוקא שהם נפגשים איתם במהלך חייהם, וכמובן כיצד להכילם באופן בוגר ומכבד. 
בספר הילדים החדש "שלי מהבית!", בהוצאת "אופיר ביכורים", מתארת המחברת, ד"ר עיינה פרידמן, סיטואציה יומיומית שגרתית בין הורה לילד.
סיטואציה של הפעלת הסמכות ההורית מול שליטה עצמית, ריסון, איפוק והבלגה של הילד/ה. 




"חָשְׁבָה אֲבִיגַיִל עַל דִּבְרֵי אִמָּהּ, רָקְעָה בְּרַגְלָהּ וּבְקוֹל פָּסְקָה:
הַבֻּבָּה שֶׁלִּי, עָלֶיהָ אֶשְׁמֹר, מִפְּנֵי גִּילִית, יוֹסֵפָה וְגַם דְּרוֹר,
הַיְּלָדִים הַשּׁוֹבָבִים שֶׁלְּעִתִּים בְּמִשְׂחֲקֵי 
הַגַּן מְחַבְּלִים.
וְכָךְ הָלְכָה אֲבִיגַיִל לַגַּן וּבִזְרוֹעָהּ חֲבוּקָה סְמָדַר – הַבֻּבָּה הַחֲדָשָׁה."




הספר מתאר את אביגיל, ילדה שמחה וחיננית, שקיבלה מסבתה בובה במתנה לרגל יום הולדתה.

אביגיל מגיעה עם לגן עם הבובה האהובה עליה, שממנה לא יכלה או לא רצתה להיפרד, זאת בניגוד לעצת אימה.
וכך חושפת אותה לפגיעה מהילדים בסביבה,כשהבובה נחבטה והתפרקה,הבינה אביגיל שתמיד עליה להקשיב לעצת אימה. 








ילדים לוקחים נתח זעיר מביתם הפרטי אל הגן הציבורי, נתח שעליו יוכלו להפגין סוג של שליטה, בעלות.

אבל באזור הציבורי הבובה האהובה חשופה לילדים האחרים ולפגיעה, אביגיל מקבלת שיעור חשוב באיפוק.
הספר מלווה בחרוזים, כתוב באופן זורם וקולח עם אוצר מילים מגוון, רלוונטי לילדים והורים רבים, שימצאו בו עניין.
חברים שלי,אני כאשת חינוך אל הספר מאוד התחברתי וגם אל המסר שבו...

לכן אני עליו, ממליצה לכם באהבה ובחוויית הקריאה שבו,
משתפת אתכם בשמחה!!!

כי שנהנים אז משתפים...

ניתן להשיג את "שלי מהבית!" בחנויות הספרים המובחרות או באתר האינטרנט של ההוצאה בכתובת www.ofir.org.il.


מצרפת לכם קישור עם ההמלצה של המחברת עצמה... 
https://www.youtube.com/watch?v=oaYwlKcQ-_w


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Powered By Blogger